В борбата с вирусите: Кои ядки са богати на селен и цинк?

В борбата с вирусите: Кои ядки са богати на селен и цинк?

16 март 2020

Недостигът на селен в организма е предпоставка за редица неразположения - честа умора, мускулна слабост, сърдечно-съдови смущения, завишени показания на лошия холестерол. По тази причина тялото ни е особено податливо на вирусни заболявания. При недостиг на селен възниква срив в имунната система, щитовидната жлеза намалява своята защитна функция, увеличава се възможността от възникване на захарен диабет, безплодие, алергии, онкологични заблявания, натрупват се тежки метали в човешкото тяло.

 

Редица изследвания относно функцията на селена и полезните му качества доказват, че той се комбинира особено добре с витамини А, Е и Ц. С ролята си на мощен имуностимулатор селенът може да е изключително полезен при защита от грип и вирусни заболявания, каквото е коронавирусът COVID-19.

 

Цинкът от своя страна подсигурява едни от най-важните функции като метаболизъм, ензимни реакциии, синтез на важни белтъчини и хормони, активация на имунните реакции.

 

Подобно на цинка, селен можем да си набавим чрез разнообразна прясна и нерафинирана храна, понеже продължителната термична обработка унищожава селена в нея. 

 

бразилски орехПървенци по съдържание на селен в ядките са бразилският орех и слънчогледовите семки. Особено подходящ в настоящия сезон на вирусни заболявания е и джинджифилът. Той също е богат на селен. С Цинк пък можем да се снабдим от тиквеното семе и повечето ядки.

 

С най-високо съдържание на селен е бразилският орех. Достатъчни са само 3-4 ядки на ден, за да си гарантираме приема на нужната дневна доза от селен в организма. В 100 грама от ядката бразилски орех се съдържат около 1900 микрограма селен.

 

Слънчогледовите ядки са също добра алтернатива за набавяне на селен. Те съдържат средно около 80 микрограма селен на 100 грама. В допълнение, те са добър източник на растителни ненаситени мазнини и витамин Е.

 

Важно е да се уточни, че трябва да се внимава особено много с предозирането на селена. Дневната доза, която включва общото количество селен, което човек си набавя от всички консумирани храни за деня, е средно около 50 - 60 микрограма за жените и около 70 микрограма за мъжете.

 

кашуТиквеното семе, както и повечето ядки са особено богати на цинк. Една добра причина да не изхвърляте семките, когато приготвяте тиква. Препоръчително е да приемате тиквеното семе сурово.

 

С приема на кашу освен с цинк организмът ни се снабдява и с богато количество полезни мазнини и желязо.

 

Цинк има и в бадемите, нахута, фъстъците, орехите. Освен страхотния вкус, с приема на полезните ядки получавате един огромен бонус за Вашето здраве - голямото разнообразие от есенциални мастни киселини, микроелементи, витамини и минерали.

 

Изберете любимите си ядки лесно от дома или офиса с безплатна доставка от Mr. Almond при поръчка над 50 лева в цялата страна!

 

 


Доставка на поръчки по време на обявеното извънредно положение заради Covid-19 в България.

прочети още

Лененото семе се среща в редица разнообразни храни. Търсенето му днес се е увеличило многократно, а особено предпочитано от клиентите на Mr. Almond е мляното ленено семе. Ето защо.

прочети още

Известни още като индийски фъстък, ядките кашу са изключително здравословни и полезни. Днес представяме някои от най-значимите им качества.

прочети още

Здравословното хранене е едно от най-големите съвременни предизвикателества. Днес разкриваме многобройните ползи от бадемите за Вашето здраве!

прочети още

Винаги пресни и вкусни ядки? Важни съвети при покупка и правилно им съхранение.

прочети още

В първите дни на януари идва и специалната рецепта на Mr. Almond за сладки с ядки за силен старт на деня!

прочети още

Представяме Ви рецепта за таханови бисквитки с овесени ядки, стафиди и орехи от предложенята на Mr. Almond за месец номеври.

прочети още